magistratMachinace s registračními značkami ukázal audit pražského magistrátu, kvůli kterému se dostal do exekuce, uvedly to pondělní Hospodářské noviny (HN). Na prověrku upozornil Jakub Sedláček, který tvrdil, že se v metropoli některé dobře zapamatovatelné značky přidělují některým vozidlům.


"Na centrálním skladu není dokumentace o vyjmutých značkách z ucelených obalů," stojí v auditu. Úředníci tak podle HN vyjímali některé značky. To se provádí na pokyn vedoucího oddělení dopravně správních agend, kde je uložena dokumentace.

Kontrolorům vadilo, že odůvodnění není uložené i v centrálním skladu, zvlášť když to žádá nařízení ředitele odboru. Magistrátní auditoři už ovšem nezkoumali, pro koho a proč jsou značky vyjímány. Interní pravidla magistrátu totiž vyjmutí značek z číselné řady umožňují. Metropole navíc tvrdí, že výběr provádí počítačový systém a vše je náhoda.

Sedláček pro HN uvedl, že zpráva není uspokojivá. Podle něj se nejedná o drobnosti, jak magistrát tvrdil. Audit ho nepřesvědčil. "Požádám o další dokumenty," sdělil.

Ředitel magistrátu Martin Trnka se ale brání. "Jako jedni z mála v celé České republice, ne-li jediní, se s možným rizikem prodeje SPZ snažíme vypořádat systémem elektronické kontroly, a to zcela dobrovolně. Domnívám se tedy, že pokud se pak po zavedení takového systému snažíme ještě formou interního auditu najít jeho potenciální slabá místa a odstranit je, mělo by to být předmětem spíše chvály než pranýřování," uvedl ředitel ve svém prohlášení.

V dopise Trnka napsal, že magistrát si v mezích zákona nastavil přísnější pravidla, než stanovuje zákon, a snaží se eliminovat veškerá rizika a pochybnosti související s přidělováním registračních značek. "Nelze tedy hovořit ani o případných výjimkách," napsal Trnka.

Služební auto ředitele má registrační značku 7001. "K číslu 7001 musím říci, že sám ho za nijak výjimečné nepovažuji. Nicméně jsem ho "zdědil". SPZ byla vozidlu přidělena již v prosinci 2008, mně tato oktávie byla přidělena až v lednu 2011," napsal Trnka.

Ředitel magistrátu v této souvislosti upozornil na to, že u služebních aut magistrátu jsou SPZ končící 7004, 7008 a 7011. Důvodem takových značek je vydání při jedné obměně vozidel. "Z číselné řady je zřejmé, že náš pracovník prováděl úplně běžně registraci všech vozidel v jeden den, přičemž před dokončením registrace jednoho se číselná řada posunula o ta vozidla, jež byla zpracovávána mezitím na jiném pracovišti," vysvětlil Trnka.

Pan Sedláček chtěl celý audit získat, aby zjistil, zda magistrát při přerozdělování a rozdělování značek postupuje podle zákona a nikoho nepreferuje, protože jsou i mezi laickou veřejností signály o tom, že tady některé dobře zapamatovatelné značky se přidělují některým vozidlům. Tvrdil navíc, že má statistiky, které poukazují na to, že luxusní značky aut mají v metropoli právě tyto značky obsahující čtyři stejné číslice. "Vidíte je na drahých mercedesech a bavorácích," doplnil Sedláček. Tvrzení opírá o statistiku 500 fotek aut a jejich značek.

zdroj: MEDIAFAX
REKLAMA