jizni_spojka_kamionyPražští radní na svém úterním zasedání s velkou pravděpodobností podpoří návrat kamionů na Jižní spojku od září, s tím ale nesouhlasí obyvatelé Braníku, Krče i Spořilova. Petici proti návratu kamionů na městský okruh podepsalo přes víkend v Braníku téměř 400 odpůrců.

"Řešit problémy kamionů jejich návratem do vnitřního města na městský okruh je naprosto nepřijatelné řešení. Kamiony musí na koleje a ne do rezidenčních čtvrtí. Braničtí i Spořilovští bojují za tuto věc," odvolává se na Zásady dopravní politiky zelená zastupitelka z Prahy 4 Iva Kotvová.

Pražští zelení věří, že u radních hlavního města převládne zdravý rozum a najdou takové řešení, které obyvatele nepoškodí, a postaví se tak lobby ČESMAD. "Kapacita železniční sítě v České republice je pro takové řešení dostatečná," doplnil zastupitel za SZ z Prahy 4 Petr Štěpánek.

Obavy mají i obyvatelé Barrandova, kteří se bojí, že spousta dopravců si zkrátí úsek mezi Barrandovským a Pražským okruhem právě přes Barrandov.

První náměstek primátora Karel Březina (ČSSD) ale návrat kamionů brání. "V tuto chvíli jde o jediné reálné a rychlé řešení situace na Spořilově," řekl. Zásadním řešením pro Spořilov a pražskou dopravu obecně je podle něj dokončení části Pražského okruhu číslo 511. Úsek má spojit dálnici D1 s Běchovicemi.

Kamiony se na Jižní spojku přesunou mezi 22.00 a 06.00, kdy by kvůli nižší intenzitě provozu neměly způsobovat žádné dopravní komplikace. Právě nadměrný hluk v nočních hodinách je totiž jeden z největších problémů, které obyvatele pražského Spořilova trápí. Ze spojky budou za Barrandovským mostem pokračovat po Strakonické a dále na Pražský okruh.

Hlavní město i Praha 4 od loňského podzimu prověřovaly několik možných variant. Uvažovalo se například o tom, že by kamiony jezdily přes přemostění Jižní spojky u Kačerova. Most by ale potřeboval nákladnou opravu a ani poté by zřejmě neměl dostatečnou nosnost.

zdroj: MEDIAFAX
REKLAMA