tunel_blankaHlavní město Praha zveřejnilo ve čtvrtek na svých webových stránkách kompletní náklady na stavbu tunelu Blanka. Materiál má 117 stran a obsahuje přehled investičních nákladů, s nimiž se na stavbu počítá.

Tunel Blanka již od počátku doprovází celá řada komplikací a je v současnosti nejpalčivějším problémem metropole. Vedení Prahy navíc řeší výrazné prodražení nejdelšího městského tunelového komplexu v Evropě až o deset miliard korun, a proto se rozhodlo zveřejnit audit, který odhaluje, kde se při stavbě tunelu plýtvalo.

Dostat se ovšem na příslušné stránky je velmi komplikované. Zájemce se musí složitě proklikávat.

Nové vedení v čele s primátorem Bohuslavem Svobodou (ODS) v čele vinu za prodražení odmítá. Problém vznikl podle slov prvního náměstka primátora Karla Březiny (ČSSD) za minulého vedení, kdy stál v čele metropole Pavel Bém (ODS), řekl před časem Březina agentuře Mediafax.

Primátor Svoboda uvedl, že se již prostavělo zhruba 18 miliard a cena by se mohla navýšit až na 37,1 miliardy korun. Stavba bude podle něj dokončená právě až v roce 2014.

Tunel Blanka je součástí severozápadní části Pražského okruhu. Je jednou z největších tunelových staveb svého druhu ve střední Evropě a finančně i rozsahem je srovnatelná pouze se stavbou prvních úseků metra. Celý úsek financuje hlavní město ze svého rozpočtu. Dokončení projektu se předpokládalo v roce 2012.

zdroj: MEDIAFAX
REKLAMA